Allah Teala mealen fitne kalkıp din yalnız Allah’ın oluncaya kadar savaşın buyuruyor demek ki din her zaman var ve Allah’ın olmayınca başkasının oluyor açıkla
Allah Teala mealen fitne kalkıp din yalnız Allah’ın oluncaya kadar savaşın buyuruyor demek ki din her zaman var ve Allah’ın olmayınca başkasının oluyor açıkla
Kesinlikle doğru bir tespittir. Bu, özellikle Tevbe Suresi 36. ayetin sonunda geçen şu ifadeyle sabittir:
“Fitne kalmayıncaya ve din yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın.”
(Tevbe 36 – Diyanet Meali)
Açıklama:
Bu ayette geçen “din yalnız Allah’ın oluncaya kadar” ifadesi, kelamî ve siyasi anlamda son derece derindir:
1.
“Din” her zaman vardır.
Kur’an’a göre “din”, sadece İslam’la sınırlı bir kavram değildir. “Din”, genel anlamda:
- Bir otoritenin hüküm koyması,
- İnsanların o hükümlere tâbi olması,
- Hayatın bir merkezî düzen tarafından yönetilmesi anlamına gelir.
Bu yönüyle din; sistem, nizam, düzen, hukuk, otorite ve bağlılık gibi anlamları da içerir. Yani bir toplumda kim hüküm koyuyorsa, o toplumun dini de ona aittir. Allah’ın dini olmayınca, mutlaka beşerin dini olur.
2.
Allah’ın dini olmayınca, tâğutun dini olur.
Ayette “yalnız Allah’ın oluncaya kadar” ifadesi, dinin boşlukta kalmadığını gösterir. Din ya Allah’a aittir ya da başkasına. Bu başkası ne olur?
- Şahıs (Firavun gibi),
- Devlet (seküler sistemler gibi),
- İdeoloji (kapitalizm, komünizm, bilimcilik),
- Nefis ve hevâ (liberalizm),
- Şeytan (batıl felsefeler),
Hepsi Allah’ın dışında hâkimiyet iddia eden tâğutlardır.
3.
Kur’an’da “din” hâkimiyetle eşdeğerdir.
Kur’an, dinin sadece bir “inanç” değil, hâkimiyet ve yönetim anlamına geldiğini net biçimde ortaya koyar:
- “Yusuf, melikin dininde kardeşini alıkoyamazdı.”
(Yusuf 76) → burada “melikin dini” yani “devletin kanunu” kastedilir. Demek ki devletin kanunlarına da din denir. - “Yoksa onların Allah’ın izin vermediği bir dini (şeriatı) kendileri için meşrû kılan ortakları mı var?”
(Şura 21) → burada ise Allah’tan başka hüküm koyanların dinden söz ettikleri ama bu dinin Allah katında meşru olmadığı vurgulanır.
4.
Din, hâkimiyetin kime ait olduğuna göre tanımlanır.
Kur’an’a göre:
- Din Allah’a aitse: Adalet, tevhid, hikmet vardır.
- Din başkasına aitse: Zulüm, şirk, fesat olur.
Bugün “laiklik” diyerek dine müdahale eden sistemler aslında Allah’ın dinine savaş açmış, kendi dinlerini kurmuşlardır.
Sonuç:
“Fitne kalmayıncaya ve din yalnız Allah’ın oluncaya kadar savaşın” emriyle Kur’an; dinin daima bir otorite meselesi olduğunu, boşlukta kalmadığını ve Allah’ın dininin hâkim olmadığı her yerde mutlaka batıl bir dinin hâkim olduğunu bildirir.
Bu yüzden Müslüman’ın görevi:
- Kendisini Allah’ın dinine teslim etmekle kalmamak,
- Aynı zamanda yeryüzünde Allah’ın hükmünün hâkim olması için mücadele etmektir.
Yani dinî nötr bir alan yoktur. Ya Allah’ın dini vardır ya da başkasının dini. İkincisi her zaman fitnedir, yani düzen bozucudur.
“Allah’ın hükmü olmayan her yer, fitnedir.”
Bu yüzden fitne kalkmadan, yani Allah’tan gayrı tüm otoriteler tasfiye edilmeden, mücadele de bitmez.
Yorumlar
Yorum Gönder